5 najobľúbenejších parfémov všetkých čias!

Sú nezameniteľné, osobité, luxusné a dlho vydržia. Taká je pätica najobľúbenejších parfémov všetkých čias.

parfémy

5. Nina Ricci L'Air du Temps

Táto nadčasová vôňa, ktorá značku Nina Ricci preslávila, patrí medzi najvýznamnejšie parfémové výtvory všetkých čias. Parfém vznikol na podnet Roberta Ricci, syna Niny Ricci, ktorý chcel, aby módny dom jeho matky vstúpil aj do sveta parfémov. A tento vstup bol naozaj veľkolepý. Kvetinovo-orientálny parfém je založený na vôňi klinčeka, ktorý je podporený bergamotom a ružovým drevom a k tomu ešte rafinovane doplnený jazmínom a ružami. S tónmi cédrového a santalového dreva sa v dokonalej harmónii snúbi fialka a kosatec. Ženskosť a zmyselnosť tejto vôni dodáva pižmo a jantár.

nina ricci l air

Tento parfém bol vytvorený v roku 1948, krátko po druhej svetovej vojne. Rovnako ako samotná vôňa je slávny aj jeho flakón. Dominuje mu viečko v tvare holubíc, ktoré majú symbolizovať mier. Flakón zostal takmer 70 rokov rovnaký, no vôňa prešla miernou zmenou - pôvodná Nina Ricci L'Air du Temps bola vraj bohatšia a výraznejšia. Aj napriek tomu však tento parfém patrí medzi päticu najobľúbenejších a najpredávanejších parfémov všetkých čias! Radí sa jednoducho medzi parfémové klasiky. A hoci Vás jeho mydlová vôňa možno hneď na prvýkrát nezaujme, verte, že je to vôňa, na ktorú musíte „dospieť“ a raz sa Vám to určite podarí.

4. Yves Saint Laurent Opium

Tento slávny parfém sa viac-menej stal synonymom pre výraz „orientálne vône“. Na trhu je od roku 1977 a to, že je mimoriadne obľúbený, dokazuje aj fakt, že sa v roku 2009 dočkal novej edície a nového dizajnu flakónu, ktorého autorom je kreatívny riaditeľ značky YSL. Opium je naozaj silná, korenistá, orientálna vôňa. Hlavnými zložkami edície z roku 2009 sú bergamot, jazmín, mandarínka a myrha. Táto vôňa skutočne nie je na denné nosenie, takže ak sa pre ňu rozhodnete, tak ju noste počas dlhých zimných večerov.

ysl opium

Opium nie je známy len pre svoju orientálnu vôňu, ale aj vďaka škandálu, ktorý vyvolal jeho názov. V USA dokonca čínski Američania založili koalíciu, ktorá požadovala zmenu názvu a verejné ospravedlnenie od Yvesa Saint Laurenta za to, že použil pre parfém názov drogy, ktorá v Číne zničila mnoho životov. Ale ako to tak býva, táto iniciatíva sa naopak stala výborným marketingovým nástrojom, pretože ako vieme, škandál predáva a Opium sa čoskoro stal najpredávanejším parfémom.

3. Guerlain Shalimar

Jacques Guerlain uviedol na trh túto nezameniteľnú vôňu už v roku 1925 – predstavená bola na Medzinárodnej výstave dekoratívneho umenia v Paríži. Flakón parfému, ktorý navrhol Raymond Guerlain, získal na výstave prvú cenu. Názov parfému má symbolizovať lásku muža a krásnej ženy – meno totiž dostal podľa názvu záhrad, ktoré cisár Shan Jahan venoval svojej žene, ktorej nechal na pamiatku po jej smrti postaviť slávny indický chrám Taj Mahal.

guerlain shalimar

Základ parfému tvorí vanilka, ktorú Jacques Guerlain v parfémoch miloval, takže keď mu priniesli na tú dobu čerstvý vynález - syntetickú vanilku (etylvanilín), neváhal ju použiť. Vanilka tvorí dokonalú harmóniu s vôňou bergamotu a dymovou vôňou kadidla. Parfém je veľmi intenzívny a má výnimočnú výdrž. Je to naozaj vycibrená a luxusná vôňa, takže ju noste skôr večer a na výnimočné príležitosti.

2. Jean Patou Joy

Francúzsky módny návrhár Jean Patou vytvoril tento parfém v roku 1930 a pri jeho tvorbe si dal veľmi záležať na tom, aby bol naozaj luxusný a unikátny. Na trh ho uviedol v čase, keď vo svete zúrila hospodárska kríza, no aj napriek tomu ho odvážne predstavil ako „najdrahší a najluxusnejší parfém sveta“. Módny dom Jean Patou tak vďaka tomuto parfému prežil v čase, keď väčšina módnych domov krachovala. Vôna si získala renomé u tej najlepšej klientely a stala sa veľkým konkurentom najpredávanejšiemu parfému všetkých čias a dodnes mu „šliape na päty“. Dokonca bola verejnosťou označená za „najlepší parfém storočia“ v rámci vyhlásenia parfémových Oskarov FiFi Awards v roku 2000 a porazila tak svojho najväčšieho rivala - Chanel No. 5.

jean patou joy

Výraznú kvetinovú vôňu parfému Joy tvorí 10 600 kvetov jazmínu a 28 tuctov ruží - toto množstvo sa používa na výrobu 30 ml parfému. Tieto ingrediencie sú doplnené tónmi kosatca, pižma a santalového dreva. Joy sa dá nosiť počas celého roka a hodí sa na každú príležitosť. A verte, že vydrží mimoriadne dlho.

1. Chanel No. 5

Chanel No. 5 je ikona! Snáď ho ani nemusíme predstavovať. Najlegendárnejší, najobľúbenejší a najpredávanejší parfém všetkých čias! Ak ste mu ešte neprišli na chuť, vedzte, že jeho čaru časom podľahnete, pretože nie je legendou len tak pre nič za nič.

Coco Chanel ho vytvorila ako svoj vôbec prvý parfém v spolupráci s chemikom Ernestom Beaux, ktorého predkovia zodpovedali za výrobu parfémov na ruskom cárskom dvore. Kompozíciu parfému tvorí viac ako 80 zložiek, čo bolo v čase jeho vzniku naozaj revolučným počinom. Medzi základné ingrediencie patrí jazmín, ruža, kosatec, ylang ylang, vanilka, ambra a santalové drevo.

chanel no5

Názov parfému, teda „číslo päť“, údajne pochádza z detstva samotnej Coco. To strávila v sirotinci v Aubazine, ktorý založil cisterciánsky rád, ktorý kladie veľký dôraz na numerológiu. Práve číslo päť malo pre tento rád mystický význam a objavovalo sa všade. Symboliku tohto čísla si osvojila aj Coco Chanel a preto tak pomenovala svoj prvý parfém. Ďalšia legenda hovorí o tom, že si Coco Chanel vyberala z piatich rôznych kompozícií tú pravú a práve číslo päť vybrala ako finálnu. Každopádne dnes tento názov pozná naozaj každý! Keď sa povie parfém, väčšine z nás automaticky napadne práve „Chanel No. 5“. Tento „najlepší parfém sveta“ si zamilovala aj najsexy žena sveta - Marilyn Monroe, propagovali ho aj Catherine Deneuve, Nicole Kidman alebo Audrey Tautou.

Zuzana z notino.sk

notino baliky

mení
meno na

Pokračovať
Zistiť viac

Menu

volajte 02 205 702 50