Calvin Klein a boom unisex vôní

Móda bola vždy istým komunikačným prostriedkom medzi jedincom a spoločnosťou. Odrážala jeho postavenie, úlohu, osobnosť, vyjadrovala jeho náladu aj názor. A takisto nevyhnutne, ako dizajnéri v deväťdesiatych rokoch začali vytvárať módne útočisko pre tých, ktorí sa odlišovali od mainstreamu, sa unisexové vône začali vpisovať do povedomia čoraz väčšieho počtu ľudí.

Práve tohto trendu sa rýchlo chytila ​​aj značka Calvin Klein, ktorá je známa tým, že sa vyhýba stereotypom a akýmkoľvek obmedzeniam. Značka CK by sa mohla ľahko považovať za kráľovnú vôní už množstvom, ktoré produkuje. Má totiž ucelený rad azda pre každú osobnosť a príležitosť.

Unisex parfémy Calvin Klein

Ako sa však z CK stal skutočný pojem? Jednoducho – empatiou k potrebám milovníkov módy a schopnosťou na tieto potreby rýchlo reagovať. A tak začala trendy nielen reflektovať, ale čoskoro aj vytvárať. Chopila sa šance pri vzostupe androgýnnej módy, posune genderových rolí v domácnosti a názore, že vôňa by nemala byť definovaná pohlavím.

Pravdou je, že neexistuje žiadny (chemický) vzorec, ktorý by vône delil na mužské alebo ženské; v skutočnosti je celý problém skôr záležitosťou kultúrno-spoločenskou než biologicky danou. Po celé roky sme boli presviedčaní, že sladké, kvetinové vône sú určené výhradne ženám a drsné, drevité a kožené tóny zasa mužom. A preto je jedným z hlavných dôvodov obľúbenosti parfémov CK ich schopnosť vytvárať rôzne vône v reakcii s rôznymi osobnosťami. Koža a chémia tela hrajú hlavnú úlohu v tom, ako sa vôňa prezentuje, preto jeden parfém nemôže voňať na každom človeku rovnako. Značka CK z tohto faktu vyšla a produktové portfólio vôní rozšírila na toľko variácií, aby si každý človek našiel to, čo pristane jeho charakteru.

Calvin Klein vyznáva slobodu, moderný prístup, čisté línie a jednoduchý štýl. To platí aj pre ich parfémy, ktoré sa stali ikonickým nielen pre svoje nezameniteľné vonné kompozície, ale aj pre dokonalý dizajn flakónov, vyžarujúci eleganciu, sofistikovanosť a štýl.

unisex parfémy Calvin Klein

Zrodenie CK One

CK One síce nebola úplne prvá unisexová vôňa na trhu, ale bola to práve TÁ vôňa, ktorá urobila v deväťdesiatych rokoch parfém „pre oboch“ horúcim trendom. Bola symbolom mladistvosti a slobodomyseľnosti. Jej jedinečnosť spočíva v univerzálnosti a variabilite vonných esencií. Otvára sa sviežo a citrusovo, srdce tvorí aróma jazmínu, kosatca, fialky a muškátového orieška a základom sú zemitejšie tóny pižma, cédra, machu a jantáru. Vôňa v jednoduchom, minimalistickom flakóniku nie je vtieravá ani presladená či „zženštená“. Aplikácia je tiež variabilná – s atomizérom či bez.

CK Be a CK All

V roku 1996 nadviazal Calvin Klein po dvojročnej odmlke s orientálno-drevitou unisex vôňou CK Be, ktorá stojí v harmonickom protiklade s CK One. Je zmyselnejšia a výborne sa hodí k všetkým individualistom a dobrodruhom. Štýlový čierny flakón ukrýva tóny levandule, bergamotu a mäty so srdcom z magnólie, broskyne a frézie. Základ je dotvorený živočíšnou kombináciou živice, cédra, pižma, vanilky, santalového dreva a jantáru. CK Be je nevtieravým pohladením pre okolie a je tak ideálny do večernej spoločnosti.

unisex parfémy Calvin Klein

CK All bola ako tretia v rade uvedená na trh začiatkom roka 2017. Je to vôňa šťavnatejšia a smelšia. Po dvoch dekádach nás Calvin Klein opäť potešil vôňou, ktorá sa otvára sviežim citrusom, teraz však s prímesou bergamotu. Hlava prechádza do kvetinového srdca z frézie, rebarbory ​​a ľalie a základné tóny udáva vetiver, pižmo a jantár. O vôni sa hovorí ako o príjemnej, s univerzálnym využitím. CK trilógiu tak završuje výstižným reklamným sloganom: „Be One. Be All. Just Be.“ – Buď jedným. Buď všetkým. Skrátka buď.

CK2 ako vôňa generácie Y

Nová generácia Y, označovaná ako „Millenials“ sa môže pýšiť vôňou vytvorenou špeciálne pre nich, a tou je CK2. Millenials odštartovali druhú unisexovú vlnu podporovanú celebritami ako Cara Delevigne, Zayn Malik či Gigi Hadid. Genderová nevyhranenosť je dnes v kurze, móda akoby stratila všetky pravidlá. Nekonformita, originalita a sloboda sú heslom dnešnej generácie a Calvin Klein opäť pohotovo reaguje.

generácia Millenials

CK2 bola predstavená v roku 2016 a oslavuje nekonečné možnosti moderného spojenia medzi dvoma ľuďmi a nekonečne veľa uhlov pohľadu. Je to mestská, drevito-svieža vôňa, ktorá v sebe spája kontrastnú sviežosť a iskrivé akordy a ktorá nasleduje rýchle tempo 21. storočia. Vôňu otvárajú citrusové a zelené tóny s wasabi. Potom sa rozvonia ruža s kosatcom a kompozíciu uzatvára vetiver, kadidlo a santalové drevo.

Flakón – fľaša, ako sklenený valec z hrubého skla na čírom podklade, nabáda, aby vôňa bola videná buď obrátene, alebo z profilu. Takže aj obal je tu minimalistickou hračkou určenou na reinterpretáciu.

Menu

TOPlist