Najočakávanejšia novinka tohto roku – prvá „free gender“ vôňa CK2

Čo vám napadne ako prvé, keď sa povie „unisex“ parfém? Mne rozhodne CK One. CK One je unisex vôňa, ktorá bola uvedená na trh v roku 1994 a rozpútala doslova unisexovú revolúciu. Od tej doby sa unisex vône začali objavovať stále častejšie, ale CK One stále ostáva najznámejším unisex parfémom všetkých čias.

toaletná voda CK2

Dokonalá kombinácia sviežej citrusovej vône a drevitého základu, ktorá sa hodí pre každého bez rozdielu pohlavia i veku, ale zároveň na každom vonia inak. To je CK One.

O viac ako 20 rokov neskôr po uvedení tejto vône prichádza Calvin Klein s novinkou, ktorá ešte viac maže hranice medzi dámskym a pánskym svetom. Názov tohto parfému sa doslova ponúka – CK2. A symbolika čísla dva sa neobjavuje len v samotnom názve.

  • • Je to druhá unisex vôňa značky Calvin Klein.
  • • Bola uvedená na trh 2. 2. 2016 v sieti obchodných domov Macy´s.
  • • Oslavuje rozmanitosť spojenia medzi dvoma ľuďmi s tým, že nie každý vzťah dvoch ľudí môžeme oštítkovať.
  • • Spája dva úplne protichodné typy vôní – citrusovo svieži a teplý drevitý tón.

Jednotka pre generáciu X, dvojka pre Y

Ak vôňa CK One bola stvorená pre generáciu X, pre ktorú sa stala legendárnou, parfém CK2 je jasne určený pre generáciu Y. Tomu zodpovedá marketingová komunikácia tejto vône, jej flakón i vôňa samotná. A verím, že aj z CK2 sa stane legenda. Ale pre publikum generácie Y.

Viete, čo je to vlastne generácia Y? Nie ste to trebárs práve vy? Do generácie Y patria tí, ktorí sa narodili medzi rokom 1980 a 1995. Je pre ňu typické, že sa zomkli k sebe navzájom a neveria ani kariére, ani vzdelaniu, ani štátu. Rovnako ako X budovala svet bez rasizmu, prináša Y svet bez sexizmu. Nerieši kariéru, chcú si užívať, baviť sa a pracovať z domu. Zaviedli termíny ako urban tribe (typ zomknutej mestskej komunity) alebo downshifting (odmietnutie časovo náročných zamestnaní). Čo je pre nich najdôležitejšie? Zážitky. Zbierajú ich a naplno si užívajú život.

To všetko sa odráža v kampani na parfém CK2, ktorej dominuje video, ktoré sa podľa mňa veľmi podarilo. Režíroval ho Ryan McGinley, známy newyorský fotograf, ktorý fotil pre New York Times Magazine, pre Diora, Hermès, Stellu McCartney, Marca Jacobsa, The Gap a samozrejme i pre Calvina Kleina. Tentokrát ho pustili k videu a podarilo sa mu natočiť energiou nabitú reklamu, ktorá rozpráva štyri rôzne príbehy, štyroch rôznych partnerských dvojíc. Žiadne štítky, žiadne škatuľky, žiadne zažité pravidla. Presne podľa koncepcie CK2.

A ako CK2 vonia?

Aj v samotnej vôni parfému CK2 sa objavuje symbolika čísla 2. Je totiž založená na spojení dvoch protikladov: korenenej ostrej sviežosti a teplých drevitých tónov. Rozhodne sa nejedná o typickú vôňu, ktorú cítite na každom kroku. Je to vôňa ľahko extravagantná, ale o to viac osobitá a prepracovaná. Mne osobne nevoňala hneď na prvé privoňanie. Je potrebné si k nej nájsť cestu. Ale po viacerých vyskúšaniach už mi bolo jasné, že na tejto vôni naozaj niečo je a od tej doby mi príde úžasná. Od začiatku až do konca je krásne jemná a vyvážená.

Hneď po aplikácii je veľmi svieža, sú v nej cítiť citrusy a wasabi. Inšpirácia Japonskom už samozrejme prenikla i do parfémového priemyslu, takže sa ostrosť wasabi začína v poslednej dobe objavovať i vo vôňach. Čo ma ale prekvapilo je to, ako sa vôňa rozvinie. Sú v nej cítiť fialkové listy vône mokrých okruhliakov – tá prevažuje. Naozaj sa vám vybaví vôňa vzduchu po daždi, kde sú cítiť mokré kamene alebo dlažobne kocky. To všetko je podtrhnuté teplými tónmi santalového dreva, kadidla a vetiveru.

Čo je však na vôni najzaujímavejšie je to, že na každom vonia inak. Samozrejme inak sa rozvinie na žene ako na mužovi. U žien niekde v diaľke akoby viac vyťahuje tie „ženské“ zložky na pozadí (ruže) u mužov zas ostrejšie ingrediencie ako napríklad vetiver alebo kadidlo. Je to rozhodne príjemná nositeľná vôňa, pokojne si ju môžete vziať i do kancelárie a nebudete obťažovať okolie, čo sa občas u niektorých vôní stáva.

Úžasný je i flakón v tvare pilulky. Má naozaj čistý minimalistický design. Taký, aký sa na unisex parfém patrí. A pomyselnou čerešničkou na torte je to, že po otvorení môžete použiť viečko parfému ako podstavec. Vypadá to veľmi efektne.

ck

A čo povedať na záver? Pokiaľ chcete vyskúšať niečo nové a nevšedné, je táto vôňa rozhodne pre vás. Môžete ju zdieľať s kýmkoľvek, koho mate radi, a aj tak nebudete voňať rovnako. Je to naozaj cool a trendy vôňa, s ktorou si môžete naplno užívať život.

Zuzana, notino.sk

 

 

 

notino baliky

Menu

volajte 02 205 702 50 dnes sme tu pre Vás až do 22:00 hod