Niche rovná sa tradície
Do niche parfémov sa púšťajú len tí najskúsenejší parfuméri s vysoko odbornými znalosťami, ktorí bývajú často zároveň aj majitelia značky (Tom Ford, Alexandre.J, Serge Lutens, Roja Parfums), pokračovatelia dávnej tradície (Atelier Cologne, Tiziana Terenzi) alebo pomáhajú tvoriť značku, ktorá udržuje parfumérsku tradíciu, aj keď funguje len pár desiatok rokov (Parfums de Marly, Juliette has a Gun).
O to viac prepracovávajú každú kompozíciu ako svoje sebavyjadrenie alebo ako silný príbeh, ktorý ich zaujal. Preto aj niche vône vznikajú aspoň sčasti ručne, starými, tradičnými postupmi.
Niche rovná sa osobitosť
Niche vône idú na trh, až keď naozaj dozreje ich čas, až keď sú perfektné. Pokojne po rokoch vývoja, nikdy kvôli trendom. A pretože sú dokonalé, nestretnete sa u nich s „variáciami“. Niche parfémy sú natoľko silné kompozície, že nepotrebujú „intense“ a iné varianty.