Celosvetová kampaň
Movember sa začal nenápadne v roku 2003, keď sa dvaja kamaráti v Austrálii pri pive rozhodli, že vrátia do módy fúzy. A aby to nerobili „len tak“, spojili svoju víziu s témou, o ktorej sa veľmi nehovorilo. S otázkou prevencie rakoviny prostaty. Prvý rok bolo movembrových „fúzačov“ len tridsať. O rok neskôr ich už boli stovky a na podporu prevencie dokázali získať prvých 54 tisíc dolárov.
A potom? Boom! Ktorý pomohol za celé tie roky podporiť viac než 1 250 projektov v hodnote niekoľko sto miliónov dolárov sústredených na prevenciu zdravia nielen v oblasti rakoviny prostaty, ale aj rakoviny semenníkov alebo v otázkach prevencie duševného zdravia. Pretože aj chlapi niekedy plačú, potrebujú pomoc a nevedia, že o ňu môžu požiadať (a nehanbiť sa).
A tak tu máme zase Movember, keď tisíce mužov z celého sveta budú nosiť celý „november” svoje výstavné „moustache“. Pretože práve tieto slová dali dohromady Movember. A dáme mu priestor aj my. Ako? Tým, že podporíme svojich blízkych mužov, aby si fúzy vypestovali a pomohli o dôležitých veciach hovoriť s tými, ktorí o nich hovoriť potrebujú. Dosť možné, že aj sami sebe.