Prejsť na hlavný obsah

Lakte alebo dekolt. Aké sú ďalšie miesta, na ktoré pri starostlivosti zvykneme zabúdať?

19. 2. 2024

Jana Krajčová

Čítanie na 4 minúty

Kým naša tvár a vlasy si môžu pripadať ako rozmaznávané kráľovné, pre ktoré starostlivo vyberáme vhodné ingrediencie a splníme im všetko, po čom zatúžia, sú tu časti tela, na ktoré sa pri beauty rutine dostaneme málokedy. Zabudnite na prístup „však to nejak zvládnem“ a starajte sa o seba skutočne od hlavy až po päty.

Krk a dekolt

Všetkými možnými spôsobmi sa snažíte preľstiť prírodu a ubrať si (aspoň na pohľad) roky? Tak si dajte pozor, nech ich neprezradí váš krk a dekolt. Vrásky a ovisnutá koža sa ich totiž týkajú tiež. A pretože je pokožka v týchto partiách v porovnaní s ostatnými časťami tela tenšia, jemnejšia a má menej mazových žliaz, ešte viac si odnáša pôsobenie slnečného žiarenia a ďalších okolitých vplyvov. 

Pri čistení, hydratácii a exfoliácii pokožky tváre preto oblasť nanášania prípravkov pretiahnite dole. A keď k tejto starostlivosti o krk a dekolt raz za čas pridáte niečo extra, trebárs masku alebo masáž, uvidíte tú príjemnú zmenu k lepšiemu. 

Kolená a lakte

Vieme, že ide o najsuchšie časti tela, ale aj tak ich tak trochu ignorujeme. Na lakťoch a kolenách nájdeme najväčšie vrstvy odumretých kožných buniek, takže prvá úloha je jasná –⁠ rozlúčiť sa s nimi dôkladným telovým peelingom a danú oblasť masírovať a obrusovať aspoň tridsať sekúnd. Potom pridajte štedrú dávku hydratačného krému alebo mlieka. A na škodu určite nebude, ak si na lakte spomeniete, vždy keď si budete mazať ruky

Pustite sa do intenzívnej hydratácie

Podpazušie

Depilujeme a holíme ho, nanášame na neho vrstvu dezodorantov alebo antiperspirantov a ešte ho drhneme pri umývaní. Podpazušie to s nami nemá zrovna jednoduché. Čo pre neho môžete urobiť? Každodenné čistenie je samozrejmosť. Pri holení vždy používajte gél, teplú vodu a ostré čepieľky, nech je maximálne šetrné. 

Zhruba raz za týždeň si na podpazušie spomeňte pri peelingu (áno, aj tu sa hromadia odumreté kožné bunky a nečistoty) a za tvrdú prácu ho odmeňte hydratáciou. Nepotrebuje ju ale tak často ako iné časti tela, raz či dvakrát týždenne stačí. 

Chrbát

To, že na neho nedosiahneme, nás neospravedlňuje. Aj na chrbte sa zachytáva pot a odumreté kožné bunky a ešte na neho často padajú zvyšky vlasových produktov alebo lupiny. Vybavte si preto sprchu kefou alebo hubkou s dlhou rukoväťou a pri nasledujúcom umývaní sa zamerajte na chrbát. Okrem iného tak pomôžete zabrániť tvorbe akné. A čo sa týka hydratácie a výživy, určite vám chrbát poďakuje, ak to z času na čas necháte na šikovných rukách masérov a ich olejčeky.

Doprajte peeling naozaj celému telu

Zadok

Keď už budete pri chrbte, pokračujte pokojne ešte nižšie. Po hebkej a pevnej koži na zadku túžime všetci, ale ruku na srdce, veľa toho pre ňu nerobíme. Okrem cvičenia pomôže pravidelný peeling a môžete skúsiť aj dry brushing, teda kefovanie nasucho. Krúživé pohyby a šetrnosť, to je kľúč k úspechu. Rozprúdite tak krvný obeh a dáte celulitíde vedieť, že o ňu nestojíte. Proti celulitíde môžete navyše zabojovať aj špeciálnymi krémami. Nezabúdajte zadok premazávať spevňujúcim krémom po každej sprche alebo kúpeli.

Chodidlá

Ak pravidelne nedochádzate na pedikúru, skúste chodidlám malé wellness pripraviť z času na čas aspoň v domácich podmienkach. Nohy namočte do teplej vody na 15 až 20 minút. Pridajte vonný olej, ktorý rituál ešte viac spríjemní. Potom vezmite pemzu na nohy a začnite odstraňovať suchú a stvrdnutú kožu. Prácu vám veľmi uľahčí aj elektrický pilník na päty a chodidlá. Skvelým a voňavým pomocníkom je aj peeling na nohy. Starostlivosť zakončite dôkladným osušením nôh a poriadnou dávkou hydratačného krému na nohy.

Potešte chodidlá

Tak čo, siahli ste si ako my do svedomia a všimnete si pri bežnej starostlivosti aj opomínané časti tela? Bežte do toho, zaslúžia si to!