Prejsť na hlavný obsah

Pripravte si telo na jeseň

Veterné počasie a chladnejšie dni sú tu, preto je dobre organizmus na to poriadne pripraviť. Máme pre vás rady a tipy, ako sa stravovať, predchádzať chorobám a zaistiť si celkovú pohodu, aby ste si toto krásne obdobie užili v plnej sile.

Čo na jazyku, to na našom zdraví

Začneme správnou stravou, to je základ. Ráno naštartujte telo teplými raňajkami a pokračujte výdatným obedom a večerou. Veľkou inšpiráciou sú naše jesenné recepty, ktoré si môžete prečítať TU. Dôležité je, aby všetky potrebné živiny pochádzali hlavne z vyváženého jedálnička, ktorý je obohatený aj o vitamíny
z ovocia a zeleniny. Do neho potom skvele zapadnú doplnky stravy
a superpotraviny
.

A nezabudnite na pohyb! V chladnejších dňoch sú obľúbené indoorové aktivity, nejaký kolektívny šport v telocvični alebo návšteva fitcentra. Veľa cvičení môžete robiť aj v pohodlí domova, pretiahnuť sa na fitness podložke, posilňovať s činkami, zaskákať si na švihadle.

Ale ak nie ste zrovna športový typ, stačí aj malá prechádzka a vyplavené endorfíny pomôžu zahnať unavenú jesennú náladu.

Choroby nemajú šancu

Ako je známe, jeseň je rajom rôznych vírusov a baktérií, zamerajme sa teda
na prevenciu. Populárne je otužovanie
a odporúčame uvoľnenie tempa, únava je
v tomto období prirodzená.

Skúste obmedziť chladné a suché potraviny a dať prednosť sladkým a kyslým chutiam. No a to hlavné, predovšetkým v ovocí a zelenine, sú vitamíny. Zázvor má blahodarný vplyv na posilnenie imunity vitamínmi C a E, šípkový čaj je bohatým zdrojom vitamínu C, slnečné lúče pomôžu doplniť vitamín D. Taká kurkuma je úžasným bojovníkom proti mikróbom.

Možností je nespočet, rovnako ako rôznych doplnkov stravy, čajov a šumivých tabliet, vďaka ktorým strávite jeseň v zdraví a nádhernej atmosfére.

Ako na jesenný detox?

Leto je pre naše telo náročné obdobie. Grilovanie, jedlo na dovolenke
a festivaloch, posedenie pri pive a víne za krásneho počasia. Našťastie existuje celý rad látok na detoxikáciu organizmu.

Indická rastlina psyllium pohltí nadbytočné tekutiny a zbaví telo škodlivín, ktoré sa vyskytujú v žalúdku a v črevách pri spracovaní potravín. Byliny ako pestrec
a lipkavec pravý si poradia s očistou pečene
rovnako ako veľa ďalších zmesí. Chlorella je bohatým zdrojom železa a vitamínu B12, ktoré znižujú únavu
a vyčerpanie.

Je dôležité chrániť si črevnú mikroflóru, ktorá prispieva k správnemu tráveniu
a celkovej imunite organizmu
. Ale samozrejme základom je kvalitný jedálniček plný antioxidantov a vlákniny bez priemyselne spracovaných, presladených
a príliš solených potravín a správny pitný režim.

Hlavně si pořádně odpočiňte

Energia bola využitá na letné dobrodružstvo, preto si zaslúžite väčší pokoj. Skoršie stmievanie a zmena počasia občas prinesú ľahký jesenný splín, ale
aj s ním si vieme poradiť.

Napríklad Dáni majú špeciálnu odpočinkovú techniku hygge, pri ktorej sa hľadá niečo krásne v každom okamihu. Ide o pohodový prístup k životu postavený
na obmedzení svetla a telefónov, trávení viac času s blízkymi
bez zbytočných konfliktov a užívanie si dobrôt v primeranom množstve. Hovorí sa, že preto Dáni patria podľa výskumov k najšťastnejším národom na svete s najmenším výskytom stresu a depresií. 

Pokúste sa spomaliť tempo v práci, uvarte si kvalitný čaj z bioingrediencií
a odreagujte sa horúcim kúpeľom v spoločnosti aromatických sviečok. Večer nejedzte príliš neskoro. Pomôže vám to lepšie spať a doprajete si správne dobitie bateriek.